Digital Marketing

Programy partnerskie w praktyce

Rate this post

Programy partnerskie budzą coraz większe zainteresowanie internautów. Mnóstwo osób z chęci szybkiego zarobku zaczyna działać w wielu programach partnerskich. Mieszając je ze sobą: zwykłe z abonamentowymi, wielopoziomowe z jednopoziomowymi, finansowe z dietetycznymi itp. Czy wiesz, że działając w programie partnerskim, trzeba stać się ekspertem w tej dziedzinie.

Dlaczego tak jest? Pomimo, że to organizator programu partnerskiego dostarcza wszystkie materiały, jego klient tak naprawdę czerpie wiedzę z Twojej strony internetowej.

Jak wybierać programy partnerskie?

Dobrez aby już na początku zdecydować, jakiego typu programy partnerskie Cię interesują, przynajmniej jeśli chodzi o ich tematykę. W naszymprzykładzie założę, że zainteresowały Cię programy banków i firm pożyczkowych. To ma duży sens, bo tam prowizje są wysokie i łatwo można określić przypuszczalny kierunek Twojego działania.

Oczywiście wyboru dokonasz samodzielnie na podstawie dowolnych kryteriów. Chcę Ci tylko pokazać, co oznacza wybór wielu programów z jednej tylko kategorii tematycznej.

Ile pracy będzie kosztowało, aby programy partnerskie dawały dochód?

Najprostszy model działania w takich programach partnerskich to oczywiście strona internetowa. Na niej będziesz polecał usługi banków i parabanków. Pamietaj, aby zadbać o odpowiednią oprawę.

Oczywiście nie powinna to być tylko statyczna strona, na której jedyną zawartość będą stanowiły bannery reklamowe programów partnerskich.

Klienta trzeba do każdego z nich przekonać, a to łatwe nie będzie. Jeśli masz chociaż jeden baner parabanku, to raczej nie jest dobrym pomysłem opisywanie wad chwilówek. Chociaż tak naprawdę żadnej, ale to żadnej zalety one w rzeczywistości nie mają.

A może porównanie kont?

Cóż, takich rankingów są już tysiące, w tym przygotowane na przykład przez serwisy takie jak bankier.pl lub money.pl.

Dlaczego ktoś miałby skorzystać z kolejnej porównywarki kont? Na stronie, która nie ma żadnej reputacji i kiepsko działa?

Dlatego najlepiej tworzyć strony o charakterze informacyjnym. Nie musisz oczywiście wyjaśniać ludziom, co to jest konto bankowe, bo to raczej nikogo nie zainteresuje.

Możesz natomiast napisać, od czego zależy oprocentowanie, co oznaczają kolejne cyfry w NRB itd. To już działanie, które ogranicza tylko Twoja inwencja twórcza. Pamiętaj jednak, że umieszczenie większej liczby programów partnerskich zawsze poszerza tematykę, którą musisz poruszać. Jeden bank sprzedaje głównie konta, a inny lokaty. A jeszcze inny kredyty.  A wszystko to chcesz reklamować w tym samym serwisie, więc musi on traktować o bankowości ogólnie, a nie tylko o wybranym jej aspekcie produktowym.

Kiedy zaczniesz zarabiać polecając programy partnerskie?

To nie do końca jest tak, że ludzie zainteresowani Twoją witryną będą od razu otwierali konta i zaciągali kredyty. Samo logo organizatora programu partnerskiego to za mało. Twoja strona musi być profesjonalna i rzetelna, a przy okazji należałoby jakość ludzi zachęcić do skorzystania z konkretnej opcji. Weź też pod uwagę, że niektórzy tylko z czystej złośliwości postanowią otworzyć konto, ale nie z Twojego linku partnerskiego, tylko bezpośrednio ze strony banku. Cóż – zapobiec temu nie możesz, ale możesz wytłumaczyć, co banery robią na stronie, jakie mają znaczenie dla Ciebie i dlatego akurat takie banki możesz polecić.

Programy partnerskie: podobieństwa i różnice

Oczywiście kolejne programy partnerskie mogą znacznie odbiegać tematyką od tych, w jakich już uczestniczysz. Możesz oczywiście zostać ekspertem i od rachunków i od suplementów diety, ale raczej unikaj reklamowania ich na jednej stronie – portale eksperckie, a w zasadzie wortale, bo wtedy taka nazwa jest właściwa, cechują się monotematycznością.

Scroll to Top